Aktualności

Dodatkowe zajęcia w Punkcie Przedszkolnym w Karolewie

Zgodnie ze znowelizowaną Ustawą o systemie oświaty od początku tego roku szkolnego( od października) w oddziale przedszkolnym PSP w Karolewie realizowane są zajęcia dodatkowe. Opłata za każdą dodatkową godzinę opieki powyżej 5 godzin bezpłatnych wynosi 1 złoty. Nasz Samorząd Gminy Pniewy zdecydował się na sfinansowanie każdego rodzaju  zajęć dodatkowych, w których  biorą udział wszystkie dzieci 5-cio i  6-cio letnie, gdyż rodzice nie muszą ponosić dodatkowych kosztów.

Dyrektor PSP w Karolewie, po spotkaniu z rodzicami dzieci oddziału przedszkolnego, zaplanował i zorganizował szczególnie te zajęcia, które głównie służą rozwojowi edukacji przedszkolaków:

-rytmika- prowadząca R. Chmielewska- instruktor rytmiki;

Zajęcia te rozbudzają u dzieci zamiłowanie do rytmicznego ruchu przy akompaniamencie muzyki, rozwijają pamięć muzyczną i ruchową. Przyczyniają się również do wykształcenia dyscypliny i koncentracji. Wpływają również korzystnie na rozwój uzdolnień muzycznych dziecka.

- korektywa wad postawy- prowadząca J. Wyrzykowska – terapeuta rehabilitant;

Zajęcia gimnastyki korekcyjnej mają głównie zapobiegać powstawaniu zaburzeń statyki ciała u dzieci poprzez wyrównywanie deficytu ruchu oraz  zaburzeń rozwoju motoryczności i korygowanie  tych zaburzeń. Główne cele zajęć to: dążenie do prawidłowego i harmonijnego rozwoju fizycznego, zwiększanie wydolności fizycznej, wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała oraz wyeliminowaniu ewentualnych kompleksów psychicznych i fizycznych.

-dogoterapia-prowadząca M. Czwartyńska- dogoterapeuta;

Dogoterapia to metoda wzmacniająca efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednie wyselekcjonowany i wyszkolony pies. W tym przypadku dogoterapeuta dysponuje bokserem- Tori i cavalierką –Schilla.

Podczas takich zajęć dzieci mają okazję poznać zasady bezpiecznego postępowania ze zwierzętami, rozwijać właściwe postawy w stosunku do psa, wzbogacić wiedzę na temat jego potrzeb i możliwości, nabywać umiejętności opiekowania się, wychowania i komunikacji z psem a także rozwijanie wrażliwości i empatii w stosunku do zwierząt. Budują poczucie własnej wartości,  pewności siebie i tolerancji. Dogoterapeuta w porozumieniu z nauczycielem oddziału przedszkolnego na bieżąco utrwala poznane przez dzieci treści nauczani. Więcej informacji na temat terapii można uzyskać na stronie www.boxicavi.pl.

- język angielski- prowadząca I. Świderek- nauczyciel języka angielskiego;

Nadrzędnym celem zajęć jest zainteresowanie ucznia nauką języka angielskiego, uwrażliwienie go na język angielski spotykany w życiu codziennym oraz wykształcenie zachowań sprzyjających przyswajaniu języka, a przede wszystkim rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu. Edukacja języka obcego już u dzieci 5-6- letnich pozwoli na : rozumienie prostych poleceń, właściwe reagowanie, rozpoznawanie brzmienia języka, rozumienie sensu opowiedzianych  historyjek, recytację wierszyków, rymowanek, piosenek z repertuaru dziecięcego, odgrywanie krótkich scenek ćwiczonych na zajęciach oraz nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu. Nuka odbywa się poprzez zabawę, wykorzystanie dramy, zajęć plastycznych oraz projektu językowego wg Helm i Katz.

-terapia logopedyczna- prowadząca E. Białacka- logopeda;

Zajęcia logopedyczne w naszej szkole odbywają się w formie ćwiczeń usprawniających aparat artykulacyjny oraz ćwiczeń utrwalających prawidłową wymowę. Praca logopedy wiąże się jednak ze stałą współpracą z rodzicami, podstawa to codzienne utrwalanie zaleconych ćwiczeń w domu.

W czasie zajęć wykorzystywane są pomoce dydaktyczne wspomagające terapię logopedyczną, które uatrakcyjniają i uprzyjemniają terapię, a także zwiększają motywację do ćwiczeń. Poprawna wymowa daje dziecku większą szansę na sukces szkolny, ma wpływ na procesy percepcyjne a szczególnie na naukę czytania i pisania. 

Dzieci systematycznie uczęszczają na zajęcia dodatkowe, które są bardzo ciekawe, atrakcyjne i kształcące. Po zajęciach programowych miło spędzają czas a przy tym zdobywają nowe wiadomości i umiejętności.

Również rodzice są bardzo zadowoleni, zauważają i  doceniają zalety takiej formy pracy poprzez zabawę i naukę, która służy rozwojowi edukacji przedszkolnej, prowadzi do wyrównywania szans oraz rozwija uzdolnienia.

 

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg10.jpg11.jpg12.jpg14.jpg15.jpg17.jpg20.jpg21.jpg23.jpg

Zdjęcia

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 grudnia 2013 14:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marzena Rosołowska
Ilość wyświetleń: 2098
16 grudnia 2013 15:10 (Marzena Rosołowska) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
16 grudnia 2013 15:08 (Marzena Rosołowska) - Dodanie zdjęcia [23.jpg] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
16 grudnia 2013 15:08 (Marzena Rosołowska) - Usunięcie zdjęcia [19.jpg] z dokumentu. (Dokument opublikowany)