Zgodnie ze znowelizowaną Ustawą o systemie oświaty od początku tego roku szkolnego( od października) w oddziale przedszkolnym PSP w Karolewie realizowane są zajęcia dodatkowe. Opłata za każdą dodatkową godzinę opieki powyżej 5 godzin bezpłatnych wynosi 1 złoty. Nasz Samorząd Gminy Pniewy zdecydował się na sfinansowanie każdego rodzaju zajęć dodatkowych, w których biorą udział wszystkie dzieci 5-cio i 6-cio letnie, gdyż rodzice nie muszą ponosić dodatkowych kosztów.
Dyrektor PSP w Karolewie, po spotkaniu z rodzicami dzieci oddziału przedszkolnego, zaplanował i zorganizował szczególnie te zajęcia, które głównie służą rozwojowi edukacji przedszkolaków:
-rytmika- prowadząca R. Chmielewska- instruktor rytmiki;
Zajęcia te rozbudzają u dzieci zamiłowanie do rytmicznego ruchu przy akompaniamencie muzyki, rozwijają pamięć muzyczną i ruchową. Przyczyniają się również do wykształcenia dyscypliny i koncentracji. Wpływają również korzystnie na rozwój uzdolnień muzycznych dziecka.
- korektywa wad postawy- prowadząca J. Wyrzykowska – terapeuta rehabilitant;
Zajęcia gimnastyki korekcyjnej mają głównie zapobiegać powstawaniu zaburzeń statyki ciała u dzieci poprzez wyrównywanie deficytu ruchu oraz zaburzeń rozwoju motoryczności i korygowanie tych zaburzeń. Główne cele zajęć to: dążenie do prawidłowego i harmonijnego rozwoju fizycznego, zwiększanie wydolności fizycznej, wyrabianie nawyku prawidłowej postawy ciała oraz wyeliminowaniu ewentualnych kompleksów psychicznych i fizycznych.
-dogoterapia-prowadząca M. Czwartyńska- dogoterapeuta;
Dogoterapia to metoda wzmacniająca efektywność rozwoju osobowości, edukacji i rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednie wyselekcjonowany i wyszkolony pies. W tym przypadku dogoterapeuta dysponuje bokserem- Tori i cavalierką –Schilla.
Podczas takich zajęć dzieci mają okazję poznać zasady bezpiecznego postępowania ze zwierzętami, rozwijać właściwe postawy w stosunku do psa, wzbogacić wiedzę na temat jego potrzeb i możliwości, nabywać umiejętności opiekowania się, wychowania i komunikacji z psem a także rozwijanie wrażliwości i empatii w stosunku do zwierząt. Budują poczucie własnej wartości, pewności siebie i tolerancji. Dogoterapeuta w porozumieniu z nauczycielem oddziału przedszkolnego na bieżąco utrwala poznane przez dzieci treści nauczani. Więcej informacji na temat terapii można uzyskać na stronie www.boxicavi.pl.
- język angielski- prowadząca I. Świderek- nauczyciel języka angielskiego;
Nadrzędnym celem zajęć jest zainteresowanie ucznia nauką języka angielskiego, uwrażliwienie go na język angielski spotykany w życiu codziennym oraz wykształcenie zachowań sprzyjających przyswajaniu języka, a przede wszystkim rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu. Edukacja języka obcego już u dzieci 5-6- letnich pozwoli na : rozumienie prostych poleceń, właściwe reagowanie, rozpoznawanie brzmienia języka, rozumienie sensu opowiedzianych historyjek, recytację wierszyków, rymowanek, piosenek z repertuaru dziecięcego, odgrywanie krótkich scenek ćwiczonych na zajęciach oraz nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu. Nuka odbywa się poprzez zabawę, wykorzystanie dramy, zajęć plastycznych oraz projektu językowego wg Helm i Katz.
-terapia logopedyczna- prowadząca E. Białacka- logopeda;
Zajęcia logopedyczne w naszej szkole odbywają się w formie ćwiczeń usprawniających aparat artykulacyjny oraz ćwiczeń utrwalających prawidłową wymowę. Praca logopedy wiąże się jednak ze stałą współpracą z rodzicami, podstawa to codzienne utrwalanie zaleconych ćwiczeń w domu.
W czasie zajęć wykorzystywane są pomoce dydaktyczne wspomagające terapię logopedyczną, które uatrakcyjniają i uprzyjemniają terapię, a także zwiększają motywację do ćwiczeń. Poprawna wymowa daje dziecku większą szansę na sukces szkolny, ma wpływ na procesy percepcyjne a szczególnie na naukę czytania i pisania.
Dzieci systematycznie uczęszczają na zajęcia dodatkowe, które są bardzo ciekawe, atrakcyjne i kształcące. Po zajęciach programowych miło spędzają czas a przy tym zdobywają nowe wiadomości i umiejętności.
Również rodzice są bardzo zadowoleni, zauważają i doceniają zalety takiej formy pracy poprzez zabawę i naukę, która służy rozwojowi edukacji przedszkolnej, prowadzi do wyrównywania szans oraz rozwija uzdolnienia.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Pniewy