Zarządzenia

Zarządzenie Nr 15/2014 Wójt Gminy Pniewy z dnia 16.04.2014 r.

Zarządzenie Nr 15/2014

Wójt Gminy Pniewy

z dnia 16.04.2014 r.

 

w sprawie wprowadzenia regulaminu: ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro

  

 

1.      Stosując przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z p. zm.);

2.      Wykonując obowiązek zawarty w art. 44 i art. 69 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z dn. 27 sierpnia 2009 roku (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z p. zm.); oraz

3.      Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2013 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz.1692),

zarządzam, co następuje:

§ 1

Wprowadza się regulamin ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierza się osobom odpowiedzialnym                       za dokonywanie zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane.

§ 3

Traci moc Zarządzenie Nr 41/2013 Wójta Gminy Pniewy z dnia 10.09.2013 r.  w sprawie wprowadzenia regulaminu: ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 14 000 euro.

§4

Zarządzenie wchodzi z dniem podpisania.

Regulamin

w sprawie: ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro

 

1.      Wykonując obowiązek zawarty w art. 44 i art. 69 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z dn. 27 sierpnia 2009 roku (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z p. zm.);

2.     Stosując przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z p. zm.);

3.      Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2013 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz.1692),

zarządzam, co następuje:

 

§ 1

Szacowanie wartości zamówienia

 

1.      Zamówienia, których wartość szacunkowa netto nie przekracza w skali roku równowartości kwoty 30 000 euro, mogą być dokonywane na podstawie procedur określonych niniejszym regulaminem, z pominięciem poszczególnych trybów wymienionych w ustawie Prawo zamówień publicznych.

2.      Przy ustalaniu wartości szacunkowej zamówienia w sposób szczegółowy należy przestrzegać przepisów Rozdziału 2 ustawy Pzp.

 

§ 2

Procedury udzielenia zamówienia publicznego poniżej kwoty 30 000 euro

 

1.      Ramowe procedury udzielania zamówień publicznych regulowane są w układzie: zamówienia o wartości poniżej 10 000 euro oraz zamówienia o wartości powyżej 10 000 euro.

2.      Zamówienia o wartości powyżej 10 000 euro netto realizowane są w trybie pisemnego zapytania ofertowego.

3.      Zamówienia o wartości poniżej 10 000 euro netto realizowane są w trybie zamówienia ustnego.

 

§ 3

 Szczegółowa procedura udzielenia zamówienia powyżej 10 000 euro netto i poniżej 30 000 euro

 

1.      Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia o warto­ści powyżej 10 000 euro netto, o którym mowa w § 2 ust. 2 zarządzenia, jest dopilnowanie odpowiednio wcześniejszego terminu wszczęcia postępowania tak, aby umożliwić przeprowadzenie procedur zgodnie z zasadami art. 44   i art. 69 ust. 2 pkt 2 ustawy o finansach publicznych.

2.      Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia jest bezstronne, obiektywne, staranne, zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa rozeznanie, zakwalifikowanie oraz przygotowanie i prze­prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

3.      Procedurę udzielenia zamówienia o wartości powyżej 10 000 euro netto rozpoczyna zaakceptowany przez kierownika decyzja o uruchomieniu postępowania.

a)      dla zamówień powyżej 10 000 euro netto, a poniżej 30 000 euro netto przeprowadza się pisemne rozeznanie cenowe, zapraszając do składania ofert taką liczbę wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przed­miotem zamówienia, która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty (co najmniej 2 wykonawców);

b)      zamawiający udziela zamówienia wykonawcy, który zaoferował najkorzystniejszą ofertę;

c)      dla zamówienia powyżej 10 000 euro netto, a poniżej 30 000 euro netto udziela się zamówienia przez umowę pisemną określającą warunki realizacji zamówienia.

4.      Cała dokumentacja z postępowania o zamówienie przechowywana jest u pracownika merytorycznego, który odpowiedzialny jest za jej realizację oraz archiwizację.

5.      W przypadku wykonania zamówienia w trybie awaryjnym wymagającego niezwłocznego wykonania dopuszcza się odstąpienie od obowiązku przeprowadzenia pisemnego rozeznania cenowego.

 

§ 4

Szczegółowa procedura udzielenia zamówienia poniżej 10 000 euro netto

 

1.      Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia o wartości poniżej 10 000 euro netto, o którym mowa w § 2 ust. 3 regulaminu, jest dopilnowanie odpowiednio wcześniejszego terminu tak, aby zrealizować zamówienie zgodnie z zasadami art. 35 i art. 47 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.

2.      Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia jest bezstronne, obiektywne, staranne, zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa rozeznanie, zakwalifikowanie oraz przygotowanie i prze­prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

3.      Pracownik merytoryczny dla zamówień poniżej kwoty 10 000 euro netto udziela zamówienia przez zamówienie ustne.

4.      Cała dokumentacja z postępowania o zamówienie przechowywana jest u pracownika merytorycznego, który odpowiedzialny jest za jej realizację oraz archiwizację.

 

§ 5

 

Do umów zawieranych w sprawach o zamówienia do 30 000 euro stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.

 

§ 6

 Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych

 

1.            Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niewykonanie zobowiązania zamawiającego, czego skutkiem jest zapłata odsetek, kar lub opłat.

2.            Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dopuszczenie przez kierownika zamawiającego do niewykonania zobowiązania jednostki, którego termin płatności upłynął, wskutek zaniedbania lub niewypełnienia obowiązków w zakresie kontroli finansowej.

3.            Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ponosi osoba, która popełniła czyn naruszający dyscyplinę finansów publicznych, określony w ustawie        z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z p. zm.), w czasie jego popełnienia.

4.            Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ponosi osoba, której można przypisać winę w czasie popeł­nienia naruszenia.

5.            Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ponosi także osoba, która wydała polecenie wykonania czynu naruszającego dyscyplinę finansów publicznych.

 

§ 7

Postanowienia końcowe

 

1.            Nadzór nad przestrzeganiem postanowień regulaminu powierza się kierownikowi zamawiającego.

2.            W sprawach nieuregulowanych regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp, akty wykonawcze do ustawy Pzp, Ko­deks cywilny oraz inne przepisy obowiązującego prawa.

3.            Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania go przez kierownika zamawiającego.

4.            do wiadomości:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki do regulaminu

1. Decyzja o uruchomieniu postępowania

2. Przykładowy Formularz oferty

3. Dokumentacja podstawowych czynności

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr  1

 

 

Urząd Gminy Pniewy

Pniewy  2

05-652 Pniewy

 

Znak sprawy: …………………………                                         Pniewy  dnia: …………. r.

 

 

 

 

 

Uruchomienie postępowania

 

 

 

Uruchamia się postępowanie prowadzone w oparciu o Regulamin w sprawie procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro z dnia 16.04.2014 roku na:

…………………………………………………………………………………………………..

Upoważniam osobę: ………………………………. do przygotowania i przeprowadzenia procedury przedmiotowego postępowania.

 

 

 

 

Zatwierdzam

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2 do regulaminu

 

Urząd Gminy Pniewy

Pniewy 2

05-652 Pniewy

 

Znak sprawy: …………………                                                      Pniewy, ……………………….

 

 

………………………………………..

………………………………………..

.……………………………………….

.……………………………………….

 

 

 

 

Zaproszenie do składania ofert

 

Zapraszamy Państwa Firmę do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na:

…………………………………………….

I. Opis przedmiotu zamówienia

……………………………………………………………………………….

CPV: …………………………….

II Główne warunki udziału w zapytaniu ofertowym

III Przygotowanie oferty

Ofertę należy:

a)      złożyć w formie pisemnej (osobiście, pisemnie – listem, faxem ) na Formularzu Oferty                w siedzibie Zamawiającego, pokój nr: ......................... do dnia ……………..……                        do godz. …………………..

b)      opakować w jednej kopercie zaadresowanej na Zamawiającego i opatrzonej napisem:

Zapytanie ofertowe na . ………………………………………………………………………

Znak sprawy: ………………………”

IV Kontakt z wykonawcą

Osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:

……………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FORMULARZ OFERTY

na wykonanie dostawy/usługi/roboty budowlane o wartości netto poniżej  30 000 €.

I. Nazwa i adres ZAMAWIAJĄCEGO:

Urząd Gminy Pniewy

Pniewy 2

05-652 Pniewy

Sprawę prowadzi: . …………………………………………………………………………

 

II. Nazwa przedmiotu zamówienia:

………………………………………………………………….

 

III. Tryb postępowania: Zapytanie ofertowe.

 

IV. Nazwa i adres WYKONAWCY

..........................................................................

..........................................................................

..........................................................................

..........................................................................

..........................................................................

(pieczęć Wykonawcy)

1. Oferuję wykonanie przedmiotu zamówienia za:

cenę netto:....................................zł.

słownie netto: ..................................................................................................................................zł.

cenę brutto:..................................zł.

słownie brutto: ..................................................................................................................................zł.

podatek VAT:...............................zł.

słownie podatek VAT:........................................................................................................................zł.

zgodnie z wypełnionym formularzem cenowym.

2. Deklaruję ponadto:

a) termin wykonania zamówienia: ………………………………….

b) warunki płatności :...................................,

c) okres gwarancji.............................................................,

d) ...................................................................,

3. Oświadczam, że:

· zapoznałem się z opisem przedmiotu zamówienia i nie wnoszę do niego zastrzeżeń.

· zapoznaliśmy się z projektem umowy i nie wnosimy do niego uwag

· związani jesteśmy ofertą przez 30 dni od dnia złożenia oferty

· w razie wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy na warunkach zawartych                           w specyfikacji, w miejscu i terminie określonym przez Zamawiającego.

4. Ofertę niniejszą składam na kolejno ponumerowanych stronach.

5. Załącznikami do niniejszego formularza stanowiącymi integralną część oferty są:

1. ....................................................................

2. ....................................................................

3. ....................................................................

*) niepotrzebne skreślić

 

 

................................dn. ............................                                                                 ..............................................................

                                      podpisy i pieczęcie osób upoważnionych

                                                                                                                                   do reprezentowania Wykonawcy 

 

 

(pieczęć Wykonawcy)

Załącznik nr 3 do regulaminu

 

Urząd Gminy Pniewy

Pniewy 2

05-652 Pniewy

 

Znak sprawy: …………………………

 

Dokumentacja Podstawowych Czynności

Zapytanie ofertowe

o wartości nie przekraczającej równowartości 30 000 euro

 

zgodnie z art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U.         z 2013 r. poz. 907 z p. zm.) ustawy nie stosuje się

1. Przedmiot zamówienia: …………………………………………………………………………………………

2. Wartość szacunkowa

Wartość szacunkową zamówienia ustalono w dniu ……………….. r.,

na podstawie kursu euro – 4,2249 zł .

Osoba dokonująca ustalenia wartości zamówienia:: ………………………………………………

Wartość szacunkowa zamówienia: w PLN …………………………… zł;

w euro ………………………………

CPV ………………………………….

3. Dla zamówień powyżej 10 000 euro, a poniżej 30 000 euro, w dniu …………… r. zaproszono do udziału             w postępowaniu niżej wymienionych Wykonawców poprzez: rozesłanie / przekazanie

zaproszenia z formularzem oferty, który stanowi integralną część niniejszej dokumentacji (*).

4. W terminie składania ofert, tj. do dnia ……………. r. do godz. …………. przedstawiono poniższe oferty.

Nr oferty

Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres wykonawcy

Cena oferty netto

Uwagi

 

 

 

 

 

5. Wybrano ofertę najkorzystniejszą, tj. …………………………………………………………………………...

6. Uzasadnienie wyboru:

……………………………………………………………………………………………………………………….

7. Inne informacje

 

....................................... ............................

                                          imię i nazwisko         podpis (pieczątka)

Pniewy, dnia: …………………………

(*)niepotrzebne skreślić

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zatwierdzam wybór

 

 

 

Data ............................................................................

podpis

Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 16.04.2014
Dokument wytworzony przez: Wójt
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Wójt Wiesław Nasiłowski
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 29 maja 2014 10:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dariusz Kempiński
Ilość wyświetleń: 1976
27 marca 2015 13:46 (Sławomir Wyszyński) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
27 marca 2015 13:46 (Sławomir Wyszyński) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
29 maja 2014 10:04 (Dariusz Kempiński) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)