Zarządzenie Nr 24/2016
Wójt Gminy Pniewy
z dnia 06.07.2016 r.
w sprawie wprowadzenia regulaminu: ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro
1. Stosując przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164);
2. Wykonując obowiązek zawarty w art. 44 i art. 69 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z dn. 27 sierpnia 2009 roku (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z p. zm.); oraz
3. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz.2254),
zarządzam, co następuje:
§ 1
Wprowadza się regulamin ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro
§ 2
Wykonanie zarządzenia powierza się osobom odpowiedzialnym za dokonywanie zamówień na dostawy, usługi lub roboty budowlane.
§ 3
Traci moc Zarządzenie Nr 15/2014 Wójta Gminy Pniewy z dnia 16.04.2014 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu: ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nie przekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro.
§4
Zarządzenie wchodzi z dniem podpisania.
Regulamin
w sprawie: ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro
1. Wykonując obowiązek zawarty w art. 44 i art. 69 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z dn. 27 sierpnia 2009 roku (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z p. zm.);
2. Stosując przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164);
3. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz.2254),
zarządzam, co następuje:
§ 1
Szacowanie wartości zamówienia
1. Zamówienia, których wartość szacunkowa netto nie przekracza w skali roku równowartości kwoty 30 000 euro, mogą być dokonywane na podstawie procedur określonych niniejszym regulaminem, z pominięciem poszczególnych trybów wymienionych w ustawie Prawo zamówień publicznych.
2. Przy ustalaniu wartości szacunkowej zamówienia w sposób szczegółowy należy przestrzegać przepisów Rozdziału 2 ustawy Pzp.
§ 2
Procedury udzielenia zamówienia publicznego poniżej kwoty 30 000 euro
1. Ramowe procedury udzielania zamówień publicznych regulowane są w układzie: zamówienia o wartości poniżej 10 000 euro oraz zamówienia o wartości powyżej 10 000 euro.
2. Zamówienia o wartości powyżej 10 000 euro netto realizowane są w trybie pisemnego zapytania ofertowego.
3. Zamówienia o wartości poniżej 10 000 euro netto realizowane są w trybie zamówienia ustnego.
§ 3
Szczegółowa procedura udzielenia zamówienia powyżej 10 000 euro netto i poniżej 30 000 euro
1. Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia o wartości powyżej 10 000 euro netto, o którym mowa w § 2 ust. 2 zarządzenia, jest dopilnowanie odpowiednio wcześniejszego terminu wszczęcia postępowania tak, aby umożliwić przeprowadzenie procedur zgodnie z zasadami art. 44 i art. 69 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych.
2. Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia jest bezstronne, obiektywne, staranne, zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa rozeznanie, zakwalifikowanie oraz przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Procedurę udzielenia zamówienia o wartości powyżej 10 000 euro netto rozpoczyna zaakceptowany przez kierownika decyzja o uruchomieniu postępowania.
a) dla zamówień powyżej 10 000 euro netto, a poniżej 30 000 euro netto przeprowadza się pisemne rozeznanie cenowe, zapraszając do składania ofert taką liczbę wykonawców świadczących dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty (co najmniej 2 wykonawców);
b) zamawiający udziela zamówienia wykonawcy, który zaoferował najkorzystniejszą ofertę;
c) dla zamówienia powyżej 10 000 euro netto, a poniżej 30 000 euro netto udziela się zamówienia przez umowę pisemną określającą warunki realizacji zamówienia.
4. Cała dokumentacja z postępowania o zamówienie przechowywana jest u pracownika merytorycznego, który odpowiedzialny jest za jej realizację oraz archiwizację.
5. W przypadku wykonania zamówienia w trybie awaryjnym wymagającego niezwłocznego wykonania dopuszcza się odstąpienie od obowiązku przeprowadzenia pisemnego rozeznania cenowego.
§ 4
Szczegółowa procedura udzielenia zamówienia poniżej 10 000 euro netto
1. Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia o wartości poniżej 10 000 euro netto, o którym mowa w § 2 ust. 3 regulaminu, jest dopilnowanie odpowiednio wcześniejszego terminu tak, aby zrealizować zamówienie zgodnie z zasadami art. 44 i art. 69 ust. 1 pkt 3 ustawy o finansach publicznych.
2. Obowiązkiem pracownika merytorycznego odpowiedzialnego za realizację danego zamówienia jest bezstronne, obiektywne, staranne, zgodne z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa rozeznanie, zakwalifikowanie oraz przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Pracownik merytoryczny dla zamówień poniżej kwoty 10 000 euro netto udziela zamówienia przez zamówienie ustne.
4. Cała dokumentacja z postępowania o zamówienie przechowywana jest u pracownika merytorycznego, który odpowiedzialny jest za jej realizację oraz archiwizację.
§ 5
Do umów zawieranych w sprawach o zamówienia do 30 000 euro stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.
§ 6
Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
1. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest niewykonanie zobowiązania zamawiającego, czego skutkiem jest zapłata odsetek, kar lub opłat.
2. Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dopuszczenie przez kierownika zamawiającego do niewykonania zobowiązania jednostki, którego termin płatności upłynął, wskutek zaniedbania lub niewypełnienia obowiązków w zakresie kontroli finansowej.
3. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ponosi osoba, która popełniła czyn naruszający dyscyplinę finansów publicznych, określony w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z p. zm.), w czasie jego popełnienia.
4. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ponosi osoba, której można przypisać winę w czasie popełnienia naruszenia.
5. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ponosi także osoba, która wydała polecenie wykonania czynu naruszającego dyscyplinę finansów publicznych.
§ 7
Postanowienia końcowe
1. Nadzór nad przestrzeganiem postanowień regulaminu powierza się kierownikowi zamawiającego.
2. W sprawach nieuregulowanych regulaminem mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp, akty wykonawcze do ustawy Pzp, Kodeks cywilny oraz inne przepisy obowiązującego prawa.
3. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania go przez kierownika zamawiającego.
4. do wiadomości:
Załączniki do regulaminu
1. Decyzja o uruchomieniu postępowania
2. Przykładowy Formularz oferty
3. Dokumentacja podstawowych czynności
Załącznik nr 1
Urząd Gminy Pniewy
Pniewy 2
05-652 Pniewy
Znak sprawy: ………………………… Pniewy dnia: …………. r.
Uruchomienie postępowania
Uruchamia się postępowanie prowadzone w oparciu o Regulamin w sprawie procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 euro z dnia 06.07.2016 roku na:
…………………………………………………………………………………………………..
Upoważniam osobę: ………………………………. do przygotowania i przeprowadzenia procedury przedmiotowego postępowania.
Zatwierdzam
Załącznik nr 2 do regulaminu
Urząd Gminy Pniewy
Pniewy 2
05-652 Pniewy
Znak sprawy: ………………… Pniewy, ……………………….
………………………………………..
………………………………………..
.……………………………………….
.……………………………………….
Zaproszenie do składania ofert
Zapraszamy Państwa Firmę do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na:
…………………………………………….
I. Opis przedmiotu zamówienia
……………………………………………………………………………….
CPV: …………………………….
II Główne warunki udziału w zapytaniu ofertowym
III Przygotowanie oferty
Ofertę należy:
a) złożyć w formie pisemnej (osobiście, pisemnie – listem, faxem ) na Formularzu Oferty w siedzibie Zamawiającego, pokój nr: ......................... do dnia ……………..…… do godz. …………………..
b) opakować w jednej kopercie zaadresowanej na Zamawiającego i opatrzonej napisem:
„Zapytanie ofertowe na . ………………………………………………………………………
Znak sprawy: ………………………”
IV Kontakt z wykonawcą
Osobami upoważnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
……………………………………………………………………………………………………….
FORMULARZ OFERTY
na wykonanie dostawy/usługi/roboty budowlane o wartości netto poniżej 30 000 €.
I. Nazwa i adres ZAMAWIAJĄCEGO:
Urząd Gminy Pniewy
Pniewy 2
05-652 Pniewy
Sprawę prowadzi: . …………………………………………………………………………
II. Nazwa przedmiotu zamówienia:
………………………………………………………………….
III. Tryb postępowania: Zapytanie ofertowe.
IV. Nazwa i adres WYKONAWCY
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
..........................................................................
(pieczęć Wykonawcy)
1. Oferuję wykonanie przedmiotu zamówienia za:
cenę netto:....................................zł.
słownie netto: ..................................................................................................................................zł.
cenę brutto:..................................zł.
słownie brutto: ..................................................................................................................................zł.
podatek VAT:...............................zł.
słownie podatek VAT:........................................................................................................................zł.
zgodnie z wypełnionym formularzem cenowym.
2. Deklaruję ponadto:
a) termin wykonania zamówienia: ………………………………….
b) warunki płatności :...................................,
c) okres gwarancji.............................................................,
d) ...................................................................,
3. Oświadczam, że:
· zapoznałem się z opisem przedmiotu zamówienia i nie wnoszę do niego zastrzeżeń.
· zapoznaliśmy się z projektem umowy i nie wnosimy do niego uwag
· związani jesteśmy ofertą przez 30 dni od dnia złożenia oferty
· w razie wybrania naszej oferty zobowiązujemy się do podpisania umowy na warunkach zawartych w specyfikacji, w miejscu i terminie określonym przez Zamawiającego.
4. Ofertę niniejszą składam na kolejno ponumerowanych stronach.
5. Załącznikami do niniejszego formularza stanowiącymi integralną część oferty są:
1. ....................................................................
2. ....................................................................
3. ....................................................................
*) niepotrzebne skreślić
................................dn. ............................ ..............................................................
podpisy i pieczęcie osób upoważnionych
do reprezentowania Wykonawcy
(pieczęć Wykonawcy)14 stycznia 2009 11:03 (Daria Nowaczyk) - Dodanie załącznika.14 stycznia 2009 11:02 (Daria Nowaczyk) - Utworzenie dokumentu.
Załącznik nr 3 do regulaminu
Urząd Gminy Pniewy
Pniewy 2
05-652 Pniewy
Znak sprawy: …………………………
Dokumentacja Podstawowych Czynności
Zapytanie ofertowe
o wartości nie przekraczającej równowartości 30 000 euro
zgodnie z art. 4 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) ustawy nie stosuje się
1. Przedmiot zamówienia: …………………………………………………………………………………………
2. Wartość szacunkowa
Wartość szacunkową zamówienia ustalono w dniu ……………….. r.,
na podstawie kursu euro – 4,2249 zł .
Osoba dokonująca ustalenia wartości zamówienia:: ………………………………………………
Wartość szacunkowa zamówienia: w PLN …………………………… zł;
w euro ………………………………
CPV ………………………………….
3. Dla zamówień powyżej 10 000 euro, a poniżej 30 000 euro, w dniu …………… r. zaproszono do udziału w postępowaniu niżej wymienionych Wykonawców poprzez: rozesłanie / przekazanie
zaproszenia z formularzem oferty, który stanowi integralną część niniejszej dokumentacji (*).
4. W terminie składania ofert, tj. do dnia ……………. r. do godz. …………. przedstawiono poniższe oferty.
Nr oferty |
Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres wykonawcy |
Cena oferty netto |
Uwagi |
|
|
|
|
5. Wybrano ofertę najkorzystniejszą, tj. …………………………………………………………………………...
6. Uzasadnienie wyboru:
……………………………………………………………………………………………………………………….
7. Inne informacje
....................................... ............................
imię i nazwisko podpis (pieczątka)
Pniewy, dnia: …………………………
(*)niepotrzebne skreślić
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zatwierdzam wybór
Data ............................................................................
podpis
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Pniewy