Ochrona Środowiska

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY PNIEWY

 

 

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY PNIEWY

 

Rozdział I

Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie  nieruchomości

§ 1

 

Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości poprzez:

  1. wyposażenie nieruchomości w opisane w niniejszym regulaminie  urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;
  2. utrzymywanie w czystości pergoli śmietnikowej i jej najbliższego otoczenia;
  3. prowadzenie selektywnego zbierania i przekazywania przedsiębiorcy odpadów komunalnych               w sposób opisany w niniejszym Regulaminie;
  4. zbieranie odpadów nie podlegających selekcji do pojemników o wielkości i liczbie uzależnionej od liczby mieszkańców nieruchomości w sposób opisany w niniejszym Regulaminie;
  5. przekazywanie odpadów zebranych selektywnie i pozostałych zmieszanych przedsiębiorcy                             w terminach wyznaczonych harmonogramem dostarczonym właścicielom nieruchomości;
  6. zagwarantowanie bezkolizyjnego dojazdu do wyznaczonego punktu zbierania odpadów;
  7. uprzątanie przez właścicieli nieruchomości, niezwłocznie po opadach: błota śniegu, lodu                z powierzchni chodników (od granicy nieruchomości  do krawędzi chodnika) przy czym  za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącej dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości;
  8. mycie samochodów poza myjniami wyłącznie w miejscach dozwolonych a więc:

a) na terenie nieruchomości nie służącej do użytku publicznego tylko pod warunkiem, że

    powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w szczelnych

    zbiornikach bezodpływowych, w szczególności ścieki takie nie mogą być odprowadzane

    bezpośrednio do zbiorników wodnych lub ziemi;

b) na terenach służących do użytku publicznego tylko w miejscach do tego przygotowanych

    i specjalnie oznaczonych.

  1. drobne naprawy, a więc wymiana kół, świec zapłonowych, żarówek, uzupełnianie płynów, regulacje pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi na terenie nieruchomości dozwolone są tylko za zgodą właściciela nieruchomości i tylko wtedy gdy nie są one uciążliwe dla sąsiednich nieruchomości, a powstające odpady są gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami ustawy

10. coroczna wymiana piasku w piaskownicach zlokalizowanych na terenach publicznie     

      dostępnych, stosowanie się właścicieli zwierząt domowych i gospodarskich do przepisów     

      rozdziałów VI i VII  niniejszego Regulaminu.

 

 

 

§ 2

 

Na terenie gminy Pniewy biorąc pod uwagę zasady utrzymania czystości i porządku zabrania się:

  1. wyrzucania odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw, sklepów, punktów gastronomicznych i usługowych oraz innych nieruchomości, do koszy ulicznych oraz pojemników innych właścicieli;
  2. wyprowadzania psów na tereny przeznaczone dla zabaw dzieci i uprawiania sportu;
  3. zakopywania padłych zwierząt i innych odpadów;
  4. indywidualnego wywożenia i wysypywania odpadów stałych, szczególnie w miejsca do tego nie przeznaczone;
  5. wylewania nieczystości ciekłych poza wyznaczonymi do tego celu stacjami zlewnymi;
  6. wykorzystywania nieczynnych studni kopanych do gromadzenia odpadów, nieczystości ciekłych i wód opadowych spływających z powierzchni nieruchomości;
  7. składowania odpadów w miejscach nie przeznaczonych do tego celu zgodnie z ustawą                            o odpadach.

§ 3

 

Na terenach, na których organizowane są imprezy masowe, zgromadzenia o charakterze publicznym, giełdy i targowiska wprowadza się obowiązek zapewnienia wystarczającej ilości urządzeń do zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, utrzymywania czystości wokół nich oraz niezwłocznego usuwania urządzeń po zakończeniu oczyszczania terenu. Obowiązek ten obciąża organizatora zgromadzenia, zarządcę giełdy lub targowiska.

 

§ 4

 

  1. Właściciele nieruchomości, na których znajdują się przeznaczone dla dzieci piaskownice do zabaw, mają obowiązek:

a) ogrodzenia placu zabaw, na którym znajduje się piaskownica lub ogrodzenia samej

    piaskownicy w sposób zapewniający dzieciom bezpieczną zabawę oraz wykluczające

    przedostawanie się zwierząt mogących zanieczyścić piasek;

b) umieszczania przy każdym wejściu na teren ogrodzony, o którym mowa w punkcie a tabliczki

    informującej o zakazie wprowadzania zwierząt oraz informacji o zarządcy wraz z numerem

    telefonu;

c) wymiany piasku z częstotliwością przynajmniej raz do roku lub każdorazowo w przypadku

    stwierdzenia zanieczyszczenia piasku odchodami zwierzęcymi lub innymi

    zanieczyszczeniami zagrażającymi bezpieczeństwu korzystających;

d)   odrestaurowywania urządzeń znajdujących się na placu zabaw co najmniej raz na 5 lat.

 

  1. Właściciele nieruchomości, na których znajdują się place zabaw dla dzieci mają obowiązek  utrzymania znajdujących się tam urządzeń służących do zabawy dzieci w  należytej czystości

i estetyce oraz właściwym stanie technicznym.

 

§ 5

 

Właściciele nieruchomości zabudowanych, których granice gruntu przebiegają po obrysie budynków i którzy faktycznie korzystają z części nieruchomości sąsiednich, bez których nieruchomość zabudowana nie mogłaby być prawidłowo użytkowana, mają obowiązek utrzymywać te części nieruchomości sąsiednich w czystości i porządku.

 

§ 6

 

Dopuszcza się zagospodarowanie drobnego gruzu budowlanego do utwardzenia  lub naprawy zniszczonych dróg o nawierzchni gruntowej po wcześniejszym  uzgodnieniu z właścicielem lub zarządcą drogi.

Rozdział  II

Zasady ogólne w zakresie prowadzenia selektywnego zbierania i odbierania odpadów

§ 7

Ustala się następujące zasady w zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów:

  1. Obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki i worki obciąża właściciela nieruchomości. Pojemniki i worki mogą być udostępnione przez przedsiębiorcę;
  2. Właściciel nieruchomości ma obowiązek umieścić je w miejscach gromadzenia odpadów komunalnych, a więc:

a) na działkach budowlanych należy przewidzieć miejsca na pojemniki służące do czasowego

    gromadzenia odpadów stałych, z uwzględnieniem możliwości ich segregacji;

    miejscami tymi mogą być:

    - zadaszone osłony lub pomieszczenia ze ścianami pełnymi bądź ażurowymi,

    - wyodrębnione pomieszczenia  w budynku, mające posadzkę powyżej poziomu nawierzchni

      dojazdu środka transportowego odbierającego odpady,

  1. Prowadzenie selektywnego zbierania następujących frakcji odpadów komunalnych – papieru

i tektury ( w tym opakowania, gazety czasopisma itd.), metalu, tworzywa sztucznego, szkła

      i odpadów opakowaniowych ze szkła, opakowań wielomateriałowych, biodegradowalnych

      i niebezpiecznych;

  1. Prowadzenie selektywnego zbierania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji, a także odpadów zielonych z ogrodów

i parków jest obowiązkowe we wszystkich rodzajach zabudowy, właściciele nieruchomości mogą korzystać z przydomowego kompostownika pod warunkiem, że jego wielkość pozwala na co najmniej dwuletni okres przetrzymywania w nim kompostowanego materiału przekładanego  warstwą gleby i dojrzałego kompostu, pozostali właściciele nieruchomości przekazują przedsiębiorcy odpady ulegające biodegradacji w workach ;

  1. Z odpadów opakowaniowych posiadających zakrętki należy je odkręcić;
  2. Selektywnie zebrane odpady przekazywane są przedsiębiorcy w workach, które należy zamknąć, oznakować nadrukiem zawierającym kod paskowy w jednoznaczny sposób identyfikujący właściciela nieruchomości oraz rodzaj przekazywanego odpadu;
  3. Odpady zebrane selektywnie, odbierane są przez przedsiębiorcę z miejsc wcześniej uzgodnionych z przedsiębiorcą zgodnie z dostarczonym harmonogramem;
  4. Prowadzenie selektywnego zbierania powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlano – remontowych i rozbiórkowych, zużytych opon, tekstyliów oraz powstających                  w rodzinnych gospodarstwach rolnych opakowań po środkach ochrony roślin obowiązkowe jest we wszystkich rodzajach zabudowy;
  5. Odpady remontowo-budowlane i rozbiórkowe, muszą zostać załadowane do odpowiedniego pojemnika  przeznaczonego na tego typu odpady lub dostarczyć je do gminnego punktu  zbiórki odpadów problematycznych. Właściciel nieruchomości dysponujący lokalem ma obowiązek odpowiednio wcześniej zamówić taki pojemnik u przedsiębiorcy, który musi podstawić go

 w ciągu 48 godzin;

10. Przedsiębiorca ma obowiązek w ramach zryczałtowanej opłaty odebrać wyłącznie te odpady     

       budowlano-remontowe i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót    

       nie wymagających pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do   

       starosty, odpady nie spełniające tej definicji przedsiębiorca ma obowiązek odebrać za

       dodatkową opłatą której wysokość określona została w wyniku rozstrzygniętego przetargu.

 

ROZDZIAŁ III

CZĘSTOTLIWOŚĆ POZBYWANIA SIĘ ODPADÓW KOMUNALNYCH I MIEJSCE ICH SKŁADOWANIA

 

§ 8

 

Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości

i terenów przeznaczonych do użytku publicznego:

  1. Zmieszane odpady komunalne odbierane będą w cyklu miesięcznym.
  2. Odpady posegregowane odbierane będą z częstotliwością :

a) odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny obejmujące: papier, tekturę,  tworzywa sztuczne, metale, odpady wielomateriałowe i odpady ulegające biodegradacji

     w tym odpady zielone gromadzone w odpowiednich pojemnikach lub workach z folii oznaczonych odpowiednimi kolorami oddzielnie dla każdej frakcji odbierane będą  bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych  z częstotliwością jeden raz

     w miesiącu,

b) szkło z częstotliwością jeden raz na trzy miesiące,

c) odpady wielkogabarytowe wystawiane w miejscu gromadzenia odpadów komunalnych  

    w terminie wyznaczonym w harmonogramie przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne odbierane będą dwa razy w roku,

d) zużyty sprzęt elektryczny, elektroniczny, chemikalia ( farby, lakiery, przeterminowane środki ochrony roślin), zużyte opony, baterie i akumulatory będą odbierane  w terminach wyznaczonych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne z częstotliwością dwa razy w roku,

e) odpady budowlane i odpady z pielęgnacji ogrodów ( przycięte gałęzie) - będą odbierane na indywidualne zgłoszenie,

f) przeterminowane leki należy przekazywać do punktu zbiórki zlokalizowanej na terenie gminy - apteki i placówki służby zdrowia,

 g) zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe należy przekazywać do punktów zbiórki zlokalizowanych na terenie placówek oświaty.

3.  Dopuszcza się przekazywanie frakcji odpadów: chemikalia, zużytego sprzętu elektrycznego

      i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych

      i rozbiórkowych oraz zużytych opon powstałych w gospodarstwie domowym do punktu  

      selektywnej zbiórki odpadów wskazanego przez przedsiębiorcę odbierającego odpady.

§ 9

 

Do zbierania okresowo zwiększonej ilości odpadów komunalnych, oprócz typowych pojemników            i kontenerów, mogą być używane odpowiednio oznaczone worki z tworzyw sztucznych udostępniane przez przedsiębiorcę świadczącego usługi na wywóz odpadów komunalnych

i wcześniejszym uzgodnieniu terminu i miejscu ich odbioru.

 

 

 

 

§ 10

 

W przypadków punktów gastronomicznych zlokalizowanych poza budynkami i prowadzącymi działalność w okresie sezonu letniego wprowadza się obowiązek codziennego usuwania odpadów.

 

§ 11

 

Właściciele nieruchomości, na terenach których prowadzona jest działalność wiążąca się                           z okresowym przebywaniem osób, zobowiązani są do zwiększenia częstotliwości usuwania odpadów lub wyposażania nieruchomości w dodatkowe pojemniki na odpady.

 

§ 12

 

  1. Odpady z terenu gminy Pniewy kierowane będą do Przedsiębiorstwa Produkcyjno-Usługowo-Handlowego “RADKOM” wskazanego w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami jako “Regionalna instalacja przetwarzania odpadów komunalnych”.
  2. Jako instalację zastępczą  do odbioru odpadów z terenu gminy Pniewy ustala się składowisko odpadów  w Wężowcu.

 

 

ROZDZIAŁ  IV

RODZAJE I MINIMALNA POJEMNOŚĆ POJEMNIKÓW PRZEZNACZONYCH DO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE NIERUCHOMOŚCI ORAZ NA DROGACH PUBLICZNYCH. WARUNKI ROZMIESZCZANIA TYCH POJEMNIKÓW I ICH UTRZYMANIA W ODPOWIEDNIM STANIE SANITARNYM, PORZĄDKOWYM I TECHNICZNYM.

 

§ 13

 

Określa się rodzaje i minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na terenie nieruchomości:

  1. Pojemniki muszą spełniać wymagania Rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych jakie powinien spełniać podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
  2. Przewiduje się następujące urządzenia do zbierania odpadów komunalnych na terenie gminy:

a) kosze uliczne o pojemności od 35 l do 70 l

b) kosze na odpady o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l, 5500l;

c) worki o pojemności od 60 l do 120 l

d) kontenery KP – 7

  1. Odpady komunalne należy gromadzić w workach, pojemnikach lub kontenerach o minimalnej pojemności uwzględniającej następujące normy:

a) dla budynków mieszkalnych 20 l na mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l na

    każdą nieruchomość, odpady segregowane można gromadzić w workach o pojemności

    co najmniej 60 l,

b) dla szkół 3 l na każdego ucznia i pracownika,

c) dla przedszkoli 3 litry na każde dziecko i pracownika,

d) dla ogródków działkowych 120 litrów na każdą działkę w okresie od 1 marca do

    31 października i 5 l poza tym okresem.

 

§ 14

 

Określa się rodzaje i pojemność worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości:

  1. Worki i pojemniki muszą spełniać wymagania Rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych jakie powinien spełniać podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
  2. Pojemność worków winna wynosić od 60l do 120 l.
  3. Do selektywnego gromadzenia odpadów należy stosować worki o następujących ujednoliconych kolorach:

a) niebieski            - na makulaturę i tekstylia,

b) żółty - na tworzywa sztuczne,

b) zielony - na odpady ulegające biodegradacji,

c) biały - na szkło, opakowania szklane i metale.

  1. Przeterminowane leki należy wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych i przekazać je do specjalistycznych pojemników znajdujących się w aptekach na terenie gminy lub do gminnych punktów zbiórki odpadów.
  2. Zużyte baterie i akumulatory należy wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych

i przekazywać je do specjalistycznych pojemników znajdujących się w gminnym punkcie zbiórki odpadów i w szkołach.

  1. Odpady budowlane należy gromadzić w specjalistycznych pojemnikach lub kontenerach, uniemożliwiających pylenie.

§ 15

 

Na terenach przeznaczonych do użytku publicznego: chodnikach, przystankach komunikacji publicznej, w parkach, na placach zabaw i skwerach do zbierania odpadów komunalnych stosuje się kosze uliczne o pojemności od 35 l do 70 l.

 

§ 16

 

Organizatorzy imprez masowych są zobowiązani  do wyposażania miejsc, na których te imprezy są organizowane w pojemniki o pojemności 120 l  na każde 100 osób uczestniczących w imprezie oraz szalety przenośnie w ilości 1 szalet na 100 osób uczestniczących w imprezie.

 

§ 17

 

  1. Pojemniki i miejsca gromadzenia odpadów przed ich odebraniem przez przedsiębiorcę muszą być utrzymane w należytym stanie sanitarnym.
  2. Pojemniki nie mogą być uszkodzone.
  3. Miejsca gromadzenia odpadów komunalnych winny być zadaszone, ogrodzone i zamknięte.
  4. Miejsca gromadzenia odpadów komunalnych muszą być systematycznie zamiatane i uprzątane.
  5. Właściciel nieruchomości ma obowiązek okresowego dezynfekowania pojemników na odpady.

 

§ 18

 

Pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych i zbiorniki bezodpływowe muszą być eksploatowane zgodnie z ich przeznaczeniem.

 

 

§ 19

 

  1. Zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne śniegu, lodu, gruzu, gorącego popiołu, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych, przeterminowanych leków, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników, lakierów i innych odpadów niebezpiecznych.
  2. Zabrania się spalania w pojemnikach i koszach na odpady, jakichkolwiek odpadów.
  3. Do pojemników i worków do selektywnej zbiórki odpadów:

a) papieru i tektury nie wolno wrzucać kalki technicznej, opakowań z żywnością, wapnem,

    cementem, prospektów,  foliowanych i lakierowanych katalogów,

b) szkła opakowaniowego i nie opakowaniowego nie wolno wrzucać ceramiki, luster, szklanych

    opakowań farmaceutycznych i chemicznych, szkła budowlanego, szyb samochodowych,

c) tworzyw sztucznych nie można wrzucać tworzyw sztucznych pochodzenia medycznego,

    opakowań po olejach i smarach, puszek i pojemników po farbach i lakierach, opakowań po

    środkach chwastobójczych i owadobójczych,

d) metali nie można wrzucać metali łączonych z innymi materiałami np.; gumą

  1. Zabrania się  wrzucania odpadów innych niż biodegradowalne i odpady zielone do kompostowników oraz pojemników na odpady ulegające biodegradacji.
  2. Zabrania się odprowadzania płynnych odchodów zwierzęcych do zbiorników bezodpływowych, w których gromadzone są  nieczystości płynne pochodzenia bytowego.

 

ROZDZIAŁ  V

OBOWIĄZKI FORMALNOPRAWNE I SKUTKI ICH NIEPRZESTRZEGANIA

 

§ 20

 

  1. Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy mają obowiązek w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania odpadów komunalnych złożenia w Urzędzie Gminy deklaracji o ilości osób w gospodarstwie domowym oraz wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  2. O każdej  zmianie dotyczącej ilości członków gospodarstwa domowego, właściciel nieruchomości musi powiadomić Urząd poprzez złożenie nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami.
  3. Deklarację , o której mowa w pkt. 2 należy złożyć w terminie 14 dni od zaistnienia zmian               w liczbie członków gospodarstwa domowego.

 

ROZDZIAŁ VI

 

OBOWIĄZKI OSÓB UTRZYMUJĄCYCH ZWIERZĘTA DOMOWE MAJACE NA CELU OCHRONĘ PRZED ZAGROŻENIEM LUB UCIĄŻLIWOŚCIĄ DLA LUDZI

 

§ 21

 

Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę  przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczaniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

 

 

 

 

§ 22

 

Do obowiązków właścicieli utrzymujących zwierzęta domowe należy:

  1. stały i skuteczny dozór.
  2. natychmiastowe usuwanie przez właścicieli zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe na terenach przeznaczonych do użytku publicznego (chodnikach, jezdniach, placach, parkingach i terenach zieleni).
  3. uzyskanie zezwolenia Wójta na utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną zgodnie z treścią Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji.

 

§ 23

 

  1. Na terenie całej gminy każdego psa można prowadzić wyłącznie na uwięzi i w kagańcu.
  2. Zwalnianie zwierząt domowych z uwięzi dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych,                 w sytuacji, gdy właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad ich zachowaniem.
  3. Zwalnianie przez właściciela posesji psów ze smyczy na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji gdy jest ona ogrodzona i oznaczona stosownym ostrzeżeniem.

 

§ 24

Zakazuje się:

  1. wprowadzania zwierząt do obiektów użyteczności publicznej z  wyjątkiem psów przewodników  oraz obiektów przeznaczonych dla zwierząt;
  2. wprowadzania zwierząt na tereny placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci, kąpielisk oraz na tereny objęte zakazem na podstawie odrębnych przepisów.

 

§ 25

 

Obowiązek unieszkodliwiania padłych zwierząt należy do osób posiadających zwierzęta.

 

ROZDZIAŁ  VII

WYMAGANIA ODNOŚNIE UTRZYMANIA ZWIERZĄT GOSPODARSKICH NA TERENACH WYŁĄCZONYCH Z PRODUKCJI ROLNICZEJ

 

§ 26

 

  1. Utrzymanie zwierząt gospodarskich jest zabronione na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej.
  2. Zakaz utrzymywania zwierząt gospodarskich dotyczy zwartych terenów zajętych przez budownictwo jednorodzinne, wielorodzinne, instytucje użyteczności publicznej, centra handlowe.

ROZDZIAŁ VIII

OBSZARY PODLEGAJĄCE OBOWIĄZKOWEJ DERATYZACJI ORAZ TERMINY JEJ PRZEPROWADZANIA

 

§ 27

Właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi zobowiązani są do przeprowadzania co najmniej raz w roku deratyzacji na terenie nieruchomości. Obowiązek ten                 w odniesieniu do właścicieli budynków jednorodzinnych może być realizowany tylko w miarę potrzeby.

§ 28

 

W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne Wójt po uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym określi obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz poprzez zarządzenie termin jej przeprowadzenia

 

 

§ 29

 

Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają  właścicieli nieruchomości.

 

§ 30

 

W przypadku terenów użyteczności publicznej obowiązek ten spoczywa na  Gminie.

 

ROZDZIAŁ IX

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 31

 

  1. Upoważnieni przez Wójta pracownicy oraz jednostki upoważnione do kontroli są uprawnieni

do wykonywania czynności kontrolnych w zakresie stosowania postanowień Regulaminu. Pracownicy przeprowadzający kontrolę legitymować się będą legitymacją służbową.

  1. Kto nie wykonuje obowiązków określonych regulaminem podlega karze grzywny na podstawie art.10 ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku                                    w gminach (tekst jednolity Dz.U.2012, poz.391)

 

 

 

 

 

 

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 maja 2015 09:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dariusz Kempiński
Ilość wyświetleń: 2638
26 maja 2015 09:57 (Dariusz Kempiński) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)