Wójt Gminy Pniewy
Ogłasza konkurs na wolne stanowisko pracy
- Komendanta Straży Gminnej w Gminie Pniewy
1. Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe,
2) staż pracy: 5 lat, w tym co najmniej 2 lata w służbach mundurowych (np. policja, wojsko, straż pożarna, straż graniczna),
3) obywatelstwo polskie,
4) nieposzlakowana opinia,
5) niekaralność rozumiana jako nie skazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne
przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
9) sprawność pod względem fizycznym i psychicznym,
10) ukończony kurs podstawowy dla strażników gminnych,
11) posiadane poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych,
12) niezbędna wiedza w zakresie przepisów ustaw:
a) o strażach gminnych oraz ustaw pokrewnych wraz z przepisami wykonawczymi,
b) o samorządzie gminnym,
f) o ochronie danych osobowych,
i) kodeksu postępowania administracyjnego,
k) kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia,
l) kodeksu karnego (w zakresie niezbędnym na zajmowanym stanowisku),
2. Wymagania dodatkowe:
1) doświadczenie w kierowaniu grupą pracowników,
2) kreatywność i samodzielność w podejmowaniu decyzji,
4) prawo jazdy kategorii B,
5) posiadanie świadectw ukończonych kursów i szkoleń związanych z wykonywaniem pracy strażnika (sztuki walki, specjalistyczne kursy),
6) dyspozycyjność,
8) dobrze widziana praktyka na podobnym stanowisku.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) Organizowanie i zapewnienie sprawnego funkcjonowania Straży Gminnej zgodnie z obowiązującymi przepisami poprzez wyposażenie jej w niezbędny sprzęt i środku wyposażenia lokalu,
2) planowanie pracy i zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Straży oraz kierowanie jej działalnością,
3) kontrolowanie i nadzorowanie:
a) ochrony porządku w miejscach publicznych oraz planowanie i realizacja działań prewencyjnych;
b) czuwanie nad porządkiem i kontrolą ruchu drogowego w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,
c) współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia, pomoc w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
d) ochrony obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
e) współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
f) informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń;,
g) sprawdzanie wykonania przez właścicieli nieruchomości obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,
h) współdziałanie z właściwymi organami, służbami, instytucjami w zakresie informowania o przestępstwach i wykroczeniach, których ściganie nie należy do Straży,
i) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa;
4) określenie szczegółowych zakresów obowiązków strażników,
5) podejmowanie działań, mających na celu zapobiegania popełnianiu wykroczeń i ich wykrywanie,
6) prowadzenie dokumentacji z działania straży gminnej,
7) opracowywanie materiałów dotyczących straży gminnej dla potrzeb Wójta.
4. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys - CV
3) dokumenty potwierdzające poprzednie okresy zatrudnienia (świadectwa pracy),
4) dokumenty potwierdzające wykształcenie (dyplom ukończenia studiów wyższych),
5) dokumenty potwierdzające ukończenie kursów, szkoleń, posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu informacji niejawnych,
6) oświadczenie o niekaralności,
7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oryginał kwestionariusza osobowego.
Uwaga: Powołanie Komendanta Straży Gminnej możliwe będzie po zasięgnięciu opinii Komendanta Stołecznego Policji w Radomiu oraz po badaniach lekarskich i psychologicznych wykonywanych przez uprawnione podmioty.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie urzędu, z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko Komendanta Straży Gminnej Gminy Pniewy w terminie do dnia 16.12.2009 r.
Aplikacje, które wpłyną do urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.pniewy-maz.bazagmin.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy Pniewy, Pniewy 2, 05-652 Pniewy.
Proszę umieścić w ofercie zapis:
"Wyrażam zgodę na przetważanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926)."
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Pniewy